M.A. Marion Hofmeier
Doctoral Candidate
Qualifications
- 2015 - M.A. Sales & Marketing, Wismar University of Applied Sciences
- 2004 - Diploma economic engineer (FH), HWST University of Applied Acience Weihenstephan-Triesdorf
Areas of Interest
- Food labeling, geographical indications (GIs), origin related labels
- Origin related Marketing
- Agricultural Marketing
- Strategic Marketing
- Marketing Managment
Contacts
Office hours: by appointment
E-Mail: marion.hofmeier@tum.de
Selected Publications
- Hofmeiner, M.; Menapace, L.; Rahbauer, S. (2023). Adoption of Geographical Indications and origin-related food labels by SMEs - A systematic literature review (Cleaner and Circular Bioeconomy)
- Hofmeier, M. (2015). Entwicklung eines handlungsorientierten Leitfadens zur strategischen Marketingplanung mit Herkunftsaspekt für KMU der Deutschen Ernährungswirtschaft. Hochschule Wismar.
- Hofmeier, M. (2015). TTIP und die möglichen Folgen für den Geoschutz: Eine Analyse der Chancen und Risiken des Abkommens für KMUs und geografische Herkunftsbezeichnungen. Hochschule Wismar.
- Hofmeier, M. (2004). Der Lebensmitteleinzelhandel in München: Strukturuntersuchung und Standortbewertung durch Sekundärrecherche. diplom.de.