M.A. Marion Hofmeier

Doctoral Candidate

Qualifications

  • 2015 - M.A. Sales & Marketing, Wismar University of Applied Sciences
  • 2004 - Diploma economic engineer (FH), HWST University of Applied Acience Weihenstephan-Triesdorf

Areas of Interest

  • Food labeling, geographical indications (GIs), origin related labels
  • Origin related Marketing
  • Agricultural Marketing
  • Strategic Marketing
  • Marketing Managment

Contacts

Office hours: by appointment

E-Mail: marion.hofmeier@tum.de

Selected Publications

  • Hofmeiner, M.; Menapace, L.; Rahbauer, S. (2023). Adoption of Geographical Indications and origin-related food labels by SMEs - A systematic literature review (Cleaner and Circular Bioeconomy)
  • Hofmeier, M. (2015). Entwicklung eines handlungsorientierten Leitfadens zur strategischen Marketingplanung mit Herkunftsaspekt für KMU der Deutschen Ernährungswirtschaft. Hochschule Wismar.
  • Hofmeier, M. (2015). TTIP und die möglichen Folgen für den Geoschutz: Eine Analyse der Chancen und Risiken des Abkommens für KMUs und geografische Herkunftsbezeichnungen. Hochschule Wismar.
  • Hofmeier, M. (2004). Der Lebensmitteleinzelhandel in München: Strukturuntersuchung und Standortbewertung durch Sekundärrecherche. diplom.de.